donderdag 8 juni 2017

Kerst ... ;)

Tja... kerstkaarten!

De een maakt ze wekelijks, de ander nooit en ik maak ze alleen als ik er zin in heb. Dat was de afgelopen tijd zo, ik had er weer zin in. Ook omdat ik de mooie Penny Black stempel tegen kwam die ik kocht op de AS beurs in Nijkerk. Het Roodborstje vind ik een van leukste vogeltjes in de wintertuin. Daar had ik nog steeds niets mee gedaan. Dus ...  lekker zitten kleuren, want dat vind ik tegenwoordig ook heerlijk.

Ik maakt er een serie van drie kaarten mee:



De sterren zijn van MFT, net als de mooie teksten. Het papier is echt heeeeeel oud. KI Memories 2008 !!  ...JA echt!!... Use your stuff, ik doe het vaak Cornelie! :) maar kwam nu goed van pas.
De besjes nog een tipje rood met een Perlenpen gegeven. De ingekleurde stempels heb ik uitgeknipt en verhoogd opgeplakt.

Morgen gaan klas en duo en ik naar museum Meermanno in Den Haag. Ik had er nog nooit van gehoord (dit doen we via Cultuurschakel), maar het schijnt de moeite waard te zijn volgens collega's die er al geweest zijn. We gaan zelf papier maken :)

Deze kaarten mogen meedoen met de wekelijkse challenge van 52 Weeks to Christmas.
Wens ik jullie een prettige dag!

Groetjes, Marjan

47 opmerkingen:

Nancy Soetaert zei

wat is dat roodborstje mooi! Ik kan geloven dat je daarmee zin krijgt om kerstkaarten te maken! prachtige kaarten!
leuke klasactiviteit, zelf papier maken! wordt vast een heerlijke dag. Geniet ervan.
Nancy Dt52wtc

Danielle zei

Wow, prachtig Marjan. Mooi gekleurd, mooie layout en die teksten blijven mooi... Veel plezier met jullie uitje, ik ben benieuwd!

Anoniem zei

Toffe kaartjes!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Gina zei

Hele mooie kaarten Marjan ! Roodborstje is zo mooi ingekleurd en de teksten staan ook geweldig ! Groetjes, en fijne donderdag! Gina

Angela zei

Als je dan kerstkaarten maakt, dan zijn het ook gelijk beauties! Wat geweldig mooie kerstkaarten en wat springt het roodborstje er prachtig uit! Top!
Veel plezier morgen.... we lezen wel wat jullie ervaringen zijn :).

aussie aNNie zei

Absolutely lovely Marjan, well made and presented.xx
[aNNie]

Miranda V zei

Ideaal, gewoon maken als je er zin in hebt inderdaad. Super mooi deze serie. De oranje kleuren springen er goed uit, mooie stempels ook (zowel het roodborstje als de teksten!). Veel plezier morgen!

Jantine zei

Prachtige kaartjes, Marjan! Mooi gekleurd ook, die roodborstjes!
Leuk dat je naar Meermanno gaat. Ik had er ook nooit van gehoord, tot er vorig jaar een tentoonstelling van Fiep Westendorp was. Ik vond het erg leuk dus veel plezier!
Groetjes,
Jantine

Dortesjs zei

So very cute and very adorable cards. i do love those. You have been creative ;O)

!neke zei

He , Marjan , leuk je hier te zien !!!!!
Leuke serie !!!!

Sabine zei

Wat een prachtige serie heb je gemaakt! Heel erg mooi gemaakt en die roodborst is prachitg Liefs Sabine

Kaartenkraam zei

Wat een prachtige kaarten! De kleuren van het roodborstje springen er goed uit en worden gecomplementeerd door die van de stroken erachter. Mooie indeling van de kaart ook, helemaal in balans!
Veel plezier morgen, ik heb even op de site gekeken en lijkt me leuk maar is alleen toegankelijk voor het onderwijs?

groetjes van Ank

Ellen zei

Super leuke kaarten Marjan, prachtig ingekleurd en heel fijntjes!
Veel plezier morgen in het museum, hoop dat het beter weer is voor jullie.
Liefs Ellen

Gerrina zei

Dit roodborstje is ook wel een hele mooie, zeker zoals jij het gekleurd hebt! Een hele mooie set! Groetjes, Gerrina

Bep zei

Hoi Marjan,

Wat een toffe kerstkaarten heb je gemaakt, en kan me voorstellen dat je nu zin had om kerstkaarten te maken ze zijn SUPER zeg, en wens je morgen goed weer als je naar het Museum gaat.

Groetjes Bep (DT 52WTC)

Femminde zei

Wat een super serie Marjan!!
Groeten van Femminde

Rosina zei

3 schitterende kerstkaartjes Marjan...wat een geweldig mooi ingekleurde roodborstjes erop...ook de teksten zijn schitterend...

groetjes Rosina
DT 52 WTC

Ellen zei

Ken het museum wel van naam, maar ben er nog nooit geweest. Superleuk om daar met de klas naartoe te gaan en papier te gaan scheppen. Wie weet kun je van jouw papiertje wel een kaart maken ;-) De drie kerstkaarten zijn prachtig. Roodborstjes hebben inderdaad wel iets dat goed bij de winter past. Alvast veel plezier morgen!

Sylvia zei

Prachtige serie , Marjan.De roodborstje komen mooi uit op de rustige achtergrond.Heel mooi ingekleurd.Veel plezier in Den Haag.

Groetjes, Sylvia.

Marijke zei

Een mooie serie. Ik vind de roodborstjes ook schattige vogeltjes maar vinkjes en meesjes vind ik ook erg leuk! Je kaartjes zijn erg mooi geworden, een leuke serie en weer drie kaartjes klaar! Groetjes Marijke.

Martha zei

Hoi hoi Marjan
Heel mooi deze kerstkaartenserie!
Mooi dat roodborstje verhoogd opgeplakt
Liefs van Martha

Colien zei

Wat een mooie serie, prachtig roodborstje en mooi ingekleurd! Veel plezier bij/in het museum!
grtz. Colien

Marfien zei

mooie kerstkaartjes Marjan, zie ik liever als iets of iemand met een muts op :-)
Dit museum is heel gevaarlijk voor creatievelingen, straks koop je geen papier meer maar maak je alles zelf, superleuk om te doen

Irene zei

Laat ik nu denken dat het strookjes washi zijn.....maar dat maakt ook niets uit, je serietje is top Marjan! Veel plezier.ik heb jaaaaren geleden zelf papier geschept, heel leuk!!

xx Irene


xx Irene

Lia zei

Seriewerk...maar wel heel erg mooi!! Echt bijzonder om te zien.
Lia xx

KarinsArtScrap zei

wat een prachtige serie Marjan heel mooi design
Gr Karin

Scraptastisch zei

Roodborstjes komen altijd iedere winter terug als ze een vast plekje en wat voer hebben, zo leuk om te zien! Je kaartjes zijn super!!! Leuk dat je het vogeltje hebt uit geknipt en verhoogd opgeplakt! Veel plezier morgen in het Museum!
xx Gerie

Doreen zei

Beautiful cards.xxx

marian zei

Wat een prachtige serie kerstkaartjes. En een prachtige stempel met het roodborstje.
Groetjes van Marian.

Diny zei

Prachtige serie Marjan....zo leuk gedaan met het roodborstje!
Had je een fijne dag in het museum?
Groetjes Diny

Je@net zei

Wat een mooie serie kerstkaarten, Marjan.
En voor morgen alvast en heel fijne dag gewenst!

Linda zei

Ohhh wat zijn ze leuk, wat een schattig roodborstje
gr Linda

SewPaperPaint zei

I have always loved this stamp and you used it in such a crisp modern way - bravo! Hugs, Autumn

Trijntje zei

Wat een schattige vogeltjes. Superleuke kaartjes Marjan. Groeten Trijntje

Suzan zei

Ik vind ze prachtig Marian!
Groetjes Suzan
DT 52 WTC

Romy zei

Wauw, wat zijn die roodborstjes ontzettend mooi en lief! Het zijn drie prachtige kaartjes. Leuk dat je zulk oud papier hebt gebruikt! Wie wat bewaart, heeft wat :)

Doris knippenenplakken zei

Ontzettend mooie serie Marjan !Heel leuk met de roodborstjes .
Groetjes Doris

Nicole Parmentier zei

Ik ben helemaal weg van je kerstkaartjes Marjan!! Echt prachtig zijn ze met die schattig roodborstjes!! Ik heb even een kijkje bij het Meermanno genomen en dat ziet er erg leuk en creatief uit. Dat was vast een gezellig dagje, en met dat papier kun je dan weer mooie kaarten maken!

Angelique zei

Prachtige serie kerstkaartjes, mooie stempel met het roodborstje en mooi ingekleurd. Ik hoop dat jullie een leuke en leerzame dag in het museum hebben gehad.
lieve groetjes Angelique

Sue Lelli zei

Your robins look so real and I love the red on the berries detail! FANTASTIC trio of Christmas cards! And there's nothing wrong with old stuff!

Willy zei

Ja zag ze al op FB, vind ze echt prachtig!!!! Wat een mooie vogel en wat een gave combinatie van kleurtjes! Ik hoop dat je museumbezoek leuk was? Klinkt erg leuk, zelf papier maken!

Maartje zei

Beauty's! Het papier matcht er mooi bij en het vogeltje is zo prachtig...

Kate Yetter zei

These cards are so pretty!
Kate

Miranda Mols Stampin Utopia zei

Ooooo, wat zijn deze gaaf! (bedankt voor je uitleg, dat je die bloem hebt uitgeknipt, mijn hemel, maar mooi was het zeker.)

Karen Dunbrook zei

love these!! so well done!
thanks for inspiring.
Karen

Cornelie zei

Ja mooiiii, dit is zo'n lief vogeltje! Afgelopen winter met Tim nog een hele reddingsoperatie op touw gezet...maar helaas, tot verdriet van Tim, maar ook wel een beetje van mamma hoor ;-)
Prachtig hoe je aan het kleuren bent! En leuk je #useyour stuff. Ik zie ook lint! gebruik ik ook steeds minder op m'n kaarten. Maar erg mooi zo. Tof en super mooie kaartjes!

maria's knutselplezier zei

Super mooie kaart!!!